We zijn er - Reisverslag uit Accra, Ghana van Harold en Margrieta Tijssen - WaarBenJij.nu We zijn er - Reisverslag uit Accra, Ghana van Harold en Margrieta Tijssen - WaarBenJij.nu

We zijn er

Door: Margrieta

Blijf op de hoogte en volg Harold en Margrieta

07 December 2008 | Ghana, Accra

Hoi allemaal,
Na een lange drukke vlucht zijn we dan in Accra aangekomen. Een beetje Ghanees neemt veel te veel zooi mee in het vliegtuig zoals kerstkado's, waardoor we 1,5 uur vertraging hadden. Aangekomen in Accra was het warm en vochtig. Melvin van Ghanatours stond al op ons te wachten en bracht ons met de hele zooi naar het hotel. We zitten mooi centraal. Zondag zijn hier verkiezingen, mensen gaan er helemaal in op. Bussen vol aanhangers van de een, en heftige discussies met de ander.
Gister zijn we een eind wezen lopen langs allerlei markten en hebben we langs de straat bij kraampjes ons eten bij elkaar gescharreld: tros bananen, ananas, water, een vaag broodje met een enorme bobbel (bleek ei). 's Avonds gegeten in een leuk restaurant en door en door nat geworden van de regen op weg naar het hotel.
Vandaag de fiets gepakt richting het centrum. We hebben het museum bekeken, langs het afgetakelde fort gefietst, langs sjieke regeringsgebouwen afgewisseld door sloppenwijken, naar de art markt, waar ze toch begrepen dat we nu geen souveniers gingen kopen, naar het kasteel, waar we niet in mochten, door Oxford street met kraampjes, restaurantjes, etc. Net ff liggen luieren op het heetst van de dag, nu jullie ff op de hoogte houden.
Morgen zijn de verkiezingen en ligt alles op zijn gat, wij willen met de fiets naar de botanical gardens in het Noorden van Accra. Maandag is een feestdag ivm de verkiezingen van zondag, dus dinsdag ochtend gaan we naar de Togo ambassade voor de visa van de omringende landen.
Zoals jullie van ons gewend zijn zijn de plannen alweer gewijzigd. We gaan eerst naar het atb bedrijfje in Aburi (in de bergen boven Accra), dan naar Togo, of te wel het rondje omdraaien.
Onze eerste indrukken:
- Erg vriendelijke mensen
- Iedereen wil helpen
- Iedereen wil de fiets wel hebben als wij terug gaan naar NL
- Het eten is lekker
- Heerlijk vers fruit
- Verrassend vriendelijk verkeer, zelf vandaag in alle drukte geen enkel probleem, met de fiets ben je eena onderste in rang na de voetganger, maar ze blijven vriendelijk.
Dat was het voor nu, Harold en Margrieta

• 07 December 2008 - 11:18

Mama Margriet:

Hoe vinden de Ghanezen je kapsel?
    moet hen toch goed doen dat je hoofd met hun naam en kleuren getooid is.
    Kom je terug in Ned. met rood,wit en blauw? Herkennen we je gelijk op Schiphol! Leuk die foto op de fiets met iets van het straatleven op de achtergrond. Dat fruit lijkt me trouwens wel heel erg lekker, zon gerijpt. Geniet ze!!! mama

• 07 December 2008 - 15:17

Joke:

Margrieta, Harold, dat klinkt goed. Fijn dat het goed gaat met jullie en dat jullie geen problemen hadden met zoekgeraakte bagage.
    Blijft het voorlopig daar zulk klam weer?
    Wat fijn dat de mensen vriendelijk zijn en jullie een goede tijd hebben. Jammer van de verkiezingen, maar ook wel weer leuk om mee te maken. En hierdoor heb je weer de tijd om dingen te zien die je anders misschien niet had gezien. Geniet nog en tot mails.

• 07 December 2008 - 17:58

Margot:

Goed om te horen/lezen dat jullie veilig zijn aangekomen (gisteren). Hier is het wel zonnig, maar niet warm en vochtig ;-)
    Veel plezier met plannen wijzigen en van het land genieten.
    Groeten

• 08 December 2008 - 13:21

Trudy Bakker:

Hoi,

Ziet er fantastisch uit!
    Blij te horen dat de 1e indruk goed is! nogmaals veel plezier in verweggistan! Het ga jullie goed!

x Trudy

• 08 December 2008 - 17:00

Jan & Christine:

Hoi luitjes,
    we hopen dat alles op z'n rolletjes gaat voor jullie. Het is dan geen "long Way Around" maar we zien graag de foto's en verhalen tegemoet!! Geniet ervan!
    groetjes
    Jan & Christine

• 08 December 2008 - 17:54

Sanne Geldermans:

Margrieta, Waar hang je nu weer uit? Ik heb een helm die een kleurtje nodig heeft....;)

Ja vervelend he zulke regen buien. En voorzichtig in Accra door het verkeer hoor want ze weten echt niet wat een verkeersregel is daar.

• 09 December 2008 - 11:18

Quasi:

Je hebt toch wel echte banden op de fiets he!
    Helaas was jullie vertrekbericht achter de SPAMfilter blijven haken, vandaar een ietwat vertraagd GOEDE REIS!

• 09 December 2008 - 16:22

Tim Hagen:

Hier een berichtje van Tim Hagen, Leuk en fijn dat jullie goed zijn aangekomen.Sturen jullie mij een berichtje als je oliefanten gezien hebt.Een mooie foto met jullie erop. Dikke poot van Jessie.
    Groetjes Tim

• 10 December 2008 - 10:10

Bas:

leuk bericht!

let ook eens op de avifauna als je Accra uitfietst. Die is spectaculair met zelfs overwinterende soorten uit ons koude kikkerlandje!

gr Bas