Relax - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Harold en Margrieta Tijssen - WaarBenJij.nu Relax - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Harold en Margrieta Tijssen - WaarBenJij.nu

Relax

Door: Margrieta

Blijf op de hoogte en volg Harold en Margrieta

19 Januari 2009 | Ghana, Cape Coast

Van Takoradi zijn we naar het Ko-Sa beach resort gefietst, dit is een beachresort gerund door 2 nederlandse stellen. Het is er super relaxed, de zee is er weer heel anders als in Axim. Vanaf daar zijn we 1 dagje naar Elmina gefietst en hebben daar het kasteel bekeken, dat was wel indrukwekkend. De Nederlanders hebben dit ford jaren als slavenford gehad en er duizenden slaven vandaan vervoerd naar kolonieen.
Verder hebben we heel veel niets gedaan, nederlandse tijdschriften gelezen, japanse puzzels gemaakt, ik heb 2 schelpen armbandjes gemaakt, langs het strand gewandeld, in zee gedobberd, gekletst met Nederlanders, kortom het was echt afzien.
Vandaag zijn we helmaal (wel 25 km) naar CapeCoast gefietst, morgen willen we met de tro-tro naar Kokum National Park en een apen gebeuren daar vlakbij. Nu ff winkelen in CapeCoast en internetten natuurlijk.

Het is nu nog 150 km naar Accra, we hebben nog 1,5 week om van beach resort naar beach resort te fietsen. We willen echter a.s. zondag Accra in fietsen aangezien het laatste stuk zo druk is dat het alleen op zondag een beetje te doen is met de fiets.
In Accra willen we nog wat shoppen enzo en genieten van de gaos voordat we naar huis vliegen.

De tijd gaat hard, we genieten en relaxen nog ff.

Groetsels, H&M

• 19 Januari 2009 - 15:02

Wil V.d.hoek:

Hallo H&M, jullie genieten nog steeds merk ik wel. Wat minder fietsen en kalmer aan doen zodat je niet uitgewoond op de terugreis moet.
    Blijf gezond, doei, Wil.

• 19 Januari 2009 - 17:38

Margot:

Geniet en relax nog maar even. De tijd gaat hier zo hard.
    Hier hebben we de eerste vorstschade opgeruimd: een afgebroken tak door het gewicht van sneeuw en ijs. Verder heel veel spullen verhuisd naar de zolder van de garage en...we hebben ons eigen internet. Snel en makkelijk. Dat maakt het leven op het platteland een stuk aangenamer ;-)
    Had ik al gemeld dat Gerben de Tuareg weer gaat rijden? En samen gaan we de OER weer doen. Maar tussendoor wil ik graag afspreken met jullie en lekker foto's kijken, bijkletsen en stamppot eten ;-)

• 21 Januari 2009 - 08:39

Lydia:

Hoi Harold en Magrieta,
    Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben. En ja de tijd gaat altijd snel when your having fun.
    Maar kom maar snel weer thuis om weer te sparen want ik heb net op de radio gehoord dat bruce weer naar nederland komt voor een concert.
    groetjes patrick en lydia

• 21 Januari 2009 - 21:11

Fred:

Hee Luitjes,
    Ik realiseer me ineens dat ik het vorige stukje weer ademloos heb uitgelezen om daarna vol bewondering de foto's te bekijken en daarna in slaap ben gevallen met de gedachte dat jullie het toch maar weer mooi voor elkaar hebben. Jammer dat er nu geen foto's bij zijn, maar ik kom ze graag een keer bij jullie zelf bekijken :-) Met een potje stampot, zoals Margot al voorstelde!
    Of van die handige wraps waar Odie in past.
    Ik wens jullie nog een hele fijne tijd toe en ben blij dat jullie ook weer even lekker kunnen niksen. (Hoewel zo'n chinese puzzel natuurlijk ook best belangrijk is :-)

Groetjes,

Fred