Fietsen in Accra - Reisverslag uit Accra, Ghana van Harold en Margrieta Tijssen - WaarBenJij.nu Fietsen in Accra - Reisverslag uit Accra, Ghana van Harold en Margrieta Tijssen - WaarBenJij.nu

Fietsen in Accra

Door: Harold

Blijf op de hoogte en volg Harold en Margrieta

08 December 2008 | Ghana, Accra

Fieten in Accra is leuk en vol gekkigheid!

Nadat we de fietsen hadden geinstalleerd.... zijn we zaterdag een mooie tocht wezen maken.
Helaas bleek mijn voorrem defect, door olielekkage. Probleem bleek een O-ring te zijn. We hebben deze op z'n afrikaans gerepareerd, ring vervangen voor een post-elastiek. Bij een benzine pomp remolie gehaald. Wat kregen we een bekijks! Nog nooit hadden ze een fiets met hydraulische remmen gezien. Na vele handen schudden en verhalen aanhoren ben ik maar begonnen (5 minutjes werk). na 30 minuten konden we eindelijk vertrekken.

Gisteren zijn de verkiezingen begonnen, vanavond verwachten ze de uitslag, wordt spannend, gaat tussen NPP en NDC.
Er is veel controle bij de stemposten en af en toe zie je leuke, heftige discussies tussen de mensen.
Voor Egbert Oomkes een nieuwe carrierekans als controleur! (lekker luieren in het zonnetje....)

Morgen vertekken we uit Accra. Eerst ff visa halen en dan rijden naar Aburi. Tot laterr Harold

• 08 December 2008 - 18:35

Joke Van Wijk:

Hoi Margrieta en Harold, Wat leuk al die reacties die jullie krijgen. En zo te horen allemaal erg vriendelijke mensen. Goed dat jullie al helemaal de Afrikaanse mentaliteit overnemen. Waar elastiek al niet goed voor is.
    Hadden jullie de visa al besteld of krijg je die gelijk mee als je daar naar vraagt? Een goede dag morgen en geniet van wat jullie gaan zien en meemaken. (de positieve dingen dan).

• 08 December 2008 - 19:21

Sharon:

hoi harold en margrieta,
    ik wou even zeggen leuk dat jullie deze site hebben dan kunnen we namelijk leuk praten dat vindt ik erg leuk ik wens jullie nog veel plezier in accra en doe erg voorzichtig en we gaan veel lezen
    groetjes sharon

• 08 December 2008 - 20:39

Henk:

Hey Harold,

Komt me bekend voor. Zegt dit iets over de kwaliteit van XTR-remmetjes of over jouw vaardigheden als bicycle repair man ?

M.vr.gr.
    Henk