antwoord op jullie vragen - Reisverslag uit Accra, Ghana van Harold en Margrieta Tijssen - WaarBenJij.nu antwoord op jullie vragen - Reisverslag uit Accra, Ghana van Harold en Margrieta Tijssen - WaarBenJij.nu

antwoord op jullie vragen

Door: Margrieta

Blijf op de hoogte en volg Harold en Margrieta

11 December 2008 | Ghana, Accra

Hallo nieuwschierige mensen,

Mijn kapsel, ja dat vinden ze mooi, als was de kleur er na 1x wassen uit, dus al voor Ghana. Maar de pet is nodig tegen de zonnesteek.

We hebben geen pc mee, maar er zijn hier overal internetcafe's, ik denk dat er weining mensen thuis internet hebben. Hier hangt een mooie vlag high speed internet, maar ja, voor hun misschien high speed, voor ons niet.

We hebben nog geen olifanten gezien Tim, we zullen een mooie foto voor je maken als we er 1 zien.

Het weer hier, ach ja het gaat wel, smorgens hoef je niet af te vragen of de zon schijnt zeg maar. Het is hier zeker 35 graden. Net regende het ff, das dan best wel lekker. We zijn elke dag drijf nat van het zweten, zijn al wat bagage aan het dumpen, want Harold vind het wel zwaar. Mijn regenboog vest staat vast wel goed aan een Ghanese dame en scheelt veel ruimte.
Wij hadden overal gelezen dat ze hier geen atb's hebben en hadden dus veel reserve bij ons. Daar hebben we al wat mensen mee blij gemaakt, want ze hebben hier overal atb's en banden, dus Quaas binnenkort Vredestein in Ghana!

Henk, niet zo lelijk doen, bij Rose is het al fout gegaan, en die werden er duur voor betaald!

Er is nu iemand onze foto's aan het resizen, dus hopenlijk straks veel foto's.

De mannen hier in het internetcafe denken dat een fiets niet in een tro-tro past, laat staan 2 en bagagekar, dus we moeten maar zien, anders moeten we de route inkorten en alles op de fiets gaan doen. Nou ja, ook leuk.
Dag dag, H&M

• 11 December 2008 - 18:24

Joke :

Margrieta, Harold, wat een gave foto's. Ik kan mij voorstellen dat jullie genieten.
    Wat fijn dat alles goed gaat met fietsen en dat jullie zulk leuk contact hebben met de mensen.
    Wat extra gewicht voor Harold is niet erg, kan hij eens achter je fietsen.
    Geniet nog van de mooie routes en alles wat jullie meemaken. Erg leuk dat jullie ons zo op de hoogte houden.

• 11 December 2008 - 19:12

Arthur:

Hé Harold en Margrieta, geniet van dit avontuur en maak veel foto's want voor je het weet zit je weer thuis.

• 11 December 2008 - 21:47

Karin:

Wat een prachtige natuur!
    En een aangenaam temperatuurtje. Een beetje warm om te fietsen, maar lekker om vakantie te vieren.
    Geniet van alles wat je ziet en tegenkomt!

Groetjes, Karin & Co

• 12 December 2008 - 22:44

Fred:

Jullie zijn goed bezig zeg!!! Zo beleef ik jullie vakantie een beetje alsof ik er zelf bij ben, erg leuk!
    Ga zo door, dan hoef ik er al niet eens meer heen :-)

Veel plezier en ik ben benieuwd naar het volgende bericht.

Groeten,

Fred

• 13 December 2008 - 11:02

Jj.tijssensr@kpnplan:

13-12-2008.Beste kinderen,fijn dat jullie het goed hebben. Verkoop niet teveel v.d.fiets.
    Lopend terug valt niet mee.Hartelijke groet.Pa en Ma Tijssen

• 13 December 2008 - 15:34

Peter De Wild:

Goh, wat een leuke foto's!! Zal best een wereld ervaring zijn om zo door het land te reizen. Ik volg jullie digitaal!

Greetzzzzz,

Peter

• 13 December 2008 - 17:38

Gerbrand:

Hoi luitjes, lekker zweten, was toch maar op de motor gegaan. Moeten jullie toch maar leren bagage balanceren op jullie hoofden.
    We eten zo zuurkool met worst, 't is hier ook maar iets kouder(onder nul dus). Mooie foto's.
    Geniet van jullie reis en maak nog een paar mooie foto's om ons lekker te maken.
    Groeten van de Blumpies uut Voassen en noch veel plezier.

• 13 December 2008 - 20:26

HansH:

Klinkt en ziet er goed uit luitjes.
    Leuk dat jullie ons op de hoogte houden.
    Enjoy!
    Gr, Hans

• 14 December 2008 - 12:16

Hagen Uut Zuuk:

heey Harold en Margrieta,

Wat een mooie foto's hebben jullie al gemaakt. En wat een mooie natuur daar. Margrieta je zult wel veel inspiratie op doen, om straks weer mooie kunstwerken te maken. Geef niet teveel kleren weg. Het mag wel wat zwaarder voor Harold zijn, dan heb je ook weer een reden om een dagje rustiger aan te doen en van die mooie omgeving te genieten.Wendy zou daar ook wel op vakantie naar toe willen, na het zien van jullie foto's.Even sparen dus maar. Tim vond de foto van de hagedis ook al top. Hebben ze daar geen hoeden, waar de bagage op je hoofd vervoerd kan worden en dan een beetje draaien met je heupen, krijgen jullie vast veel hulp met vervoer.
    Geniet er maar mooi van.
    xxxx van Wendy en Tim en natuurlik John en Arja en een poot van Jessie

• 15 December 2008 - 06:41

Henk Strijker:

Hallo jullie beiden, ik hoop het gaat jullie goed. Leuke internetsite en mooie foto's. Veel plezier en nog een mooie probleemloze reis. Wir wünschen euch frohe Weihnachten und einen guten Rutsch ins neue Jahr.Ulrike und Henk. P.S. als jullie nog hopen op een witte kerst zijn de kansen zeer gering, helaas.

• 17 December 2008 - 20:52

Vera En Frits:

Hoi Margrieta en Harold,
    Wat een mooi avontuur. We kunnen ons voorstellen dat er enorm wordt genoten al is het fietsen in die temperaturen afzien. Een ding is voor jullie zeker: geen witte kerst. Veel plezier verderop en we blijven jullie volgen.

• 18 December 2008 - 08:24

Geert Schuring:

Hey H&M,

Leuk om jullie verhalen te lezen!! Heel veel plezier en veel veilige kilometers!!

• 18 December 2008 - 09:07

Janine:

Hoi Harold en margrieta!!!
    Wat leuk om jullie bezigheden te kunnen lezen. De foto's geven me wel een oh'ja moment van herinnering. Er zijn veel overeenkomsten hoor tussen Ghana en Zuid-Afrika. Ik ben wel benieuwd waarom jullie besloten hebben om jullie fietsrondje andersom te gaan rijden. Hoogte, ligging? Of was het dat atb bedrijfje die je nodig had?
    Is het nog gelukt om met de trotro mee te kunnen gaan? Wij zijn net een kleine week terug uit Dubai en daar was het ook aangenaam weer, minder tropisch dat wel. Overmorgen zijn we weer weg en ook daar hebben we erg veel zin in. Kan jullie berichtend dan niet zo makkelijk lezen, maar he...ook jullie komen niet elke keer bij een internetcafe. Blijft nog genoeg tijd voor me over om de laatse 4 weken te kijken of alles nog goed gaat. En wat betreft harold..ik begrijp dat zo'n bagagekar als ene last kan aanvoelen. hebben wij met die aanhangfietsen ook wel gehad. Ik zou verder nog willen zeggen geniet volop van jullie reis en maak er een onvergetelijke van met veel positieve ervaringen. Nog een laatste vraagje heeft jullie-oppas familie ook een eigen hond? Of kijk ik gewoon verkeerd naar die foto??
    groetjes en liefs van Janine :-)