Paradijs - Reisverslag uit Takoradi, Ghana van Harold en Margrieta Tijssen - WaarBenJij.nu Paradijs - Reisverslag uit Takoradi, Ghana van Harold en Margrieta Tijssen - WaarBenJij.nu

Paradijs

Door: Margrieta

Blijf op de hoogte en volg Harold en Margrieta

13 Januari 2009 | Ghana, Takoradi

Hier weer een berichtje van ons, sorry Fred dat het zolang duurde, maar jij kan de Dakar kijken en wij niet! Hoop dat Erwin het weer taped en versprijd nadien.
@iedereen: heerlijk, zuurkool schotel, boerenkool, hutspot, rode kool, enz..... Wie kookt wanneer?

Wij zijn vanaf Tarkwa naar Axim gefietst, lange weg circa 90 km ofzo, maar super snel asfalt en met name bergaf. We kwamen net voor een enorme regenbui aan in Paradijs: het Axim Beach Hotel. De budget kamers waren vol, dus we moesten onszelf verwennen met een eigen hutje, je weet wel zo'n rond Afrikaans hutje met rietendak, prachtige badkamer, enorme tv met filmkanaal, airco (die we nooit gebruiken), groot bed, terras met uitzicht op palmbomen, wit strand, hoge golven, restaurant aan het strand, restaurant op de bult. Heerlijk eten. We kwamen vrijdags aan net voor de regenbui, smiddags nog een stuk gewandeld langs het strand. Zaterdag geluierd op de strandstoel, ananassap altublieft ober. Enorme hoge golven in de oceaan, heel erg gaaf. Je hebt wel de juiste timing nodig zeg maar, anders lig je met je bakkes in het zand. We stonden niet dieper als kniediep en dan komt er een golf aan........ springen en hij gaat nog over je heen.
Zondag zijn we met de taxi naar Ankasa geweest. Dat viel erg tegen, de beesten zijn allemaal afgeschoten, de wandeling was een half uurtje ofzo en nog ff met de taxi naar het bamboe bos en dat was het. We waren wel blij dat we niet waren fietsen.
sMiddags weer lekker aan het strand, maar de golven waren nog hoger als gister, dus maar rustig aan gedaan. s'Avonds pizza gegeten met verse ananas, heerlijk! Oh ja, na 1 nacht in de luxe hut was er een budget kamer vrij, dus we zijn toch maar verhuisd, aangezien onze creditkaart ons een budget meegeeft. Gister nog lekker aan het strand geluierd en gezwommen. Vandaag maar weer eens op de fiets naar Takoradi. We verblijven in de stad, ook wel weer leuk, we vonden een supermarkt met choco crossantjes en yoghurt, hmmmmmmmm.
Morgen gaan we verder richting CapeCoast. Ergens halverwege zoeken we wel weer een strandtent om te relaxen.
Vanaf nu fietsen we langs de kust terug naar Accra, veel strandtenten dus, zodat we veel kunnen relaxen voordat we terug naar NL vliegen.
Ach ja, vrieskou, wat is dat?
Vandaag om 8.30 uur was het 29 graden, om 11 uur 38 graden.

Oh ja, er was ook nog slecht nieuws, Bepje is overleden, de nieren hebben het toch opgegeven.

Groetsels, H&M

• 13 Januari 2009 - 14:02

Ouders Tijssen:

Fijn dat jullie het goed hebben.Hier dooit het nu.Afgelopen weekend was het allemaal toerritten op natuurys.Heel Nederland was ijsgek.Blijft genieten van de zon. Veel liefs.Pa en Ma.

• 13 Januari 2009 - 14:34

Mama Margriet:

Dag lieve dochter en schoonzoon,

Hier is buiten alles in dooi. Jammer hoor, het mooie zonnige weer is over, nu is alles triest, net als het berichtje dat Bep dood is. Maar het was toch wel een wereldwonder kat zolang als ze ziek was en bleef leven.
    Wat een oord hebben jullie daar gevonden, paradijs is wel de goede naam daarvoor. Wij gaan woensdag naar Renesse maar daar zullen we dat niet aantreffen. De kamer is leeg, de schoorsten eruit en nu wordt de vloer geschuurd. Wij mogen daar vanaf morgen 3 dagen niet in komen dus dan maar weg. kan de lak goed harden.
    Het lijkt me dat jullie nu minder bergen/ heuvels krijgen langs de kust, dus dat is ook al wat relaxen. Ben benieuwd wat je terug vind van het slaven verleden. er zal wel een museum zijn. Wel interessant omdat te zien.
    Als ik jullie reisschema zie vertrek je donderdag 29 jan. uit Accra en kom je vrijdag 30 jan. aan op Schiphol. Wij zullen contact opnemen met Peije en een en ander afspreken. Zijn jullie fietsen nog wel zo dat ze terugkomen naar nederland?

Groet en liefs van mama Margriet

• 13 Januari 2009 - 14:48

Karin:

Bah, wat ziet dat strand er naar uit! Ik kan me voorstellen dat je naar boerenkool verlangt...

Zie nog maar even af in dit soort oorden, dan valt het hier allemaal reuze mee.

Groetjes, Karin

• 13 Januari 2009 - 14:52

Luke:

Jij hebt sterke spierballen,Harold! Ik zou er ook wel graag bij willen zijn. Springen in de golven.
    Ik ben met de slee geweest en ik ben wezen schaatsen en ik kan al heel goed schaatsen.
    Het is wel heel jammer dat jullie poes dood is gegaan.
    Veel plezier. Kus en knuffel van Luke.

• 13 Januari 2009 - 14:54

Imre:

Veel plezier van Imre.

• 13 Januari 2009 - 16:40

Egbert:

Als ik de foto's van de kust en andere zie, krijg ik zin om jullie op te zoeken en mee te genieten van de natuur en de zee. Wat een branding! Doet me denken aan Indonesië.
    Jullie gaan weer naar Accra. Betekent dit dat jullie het voor gezien houden en verder je gemak er van nemen met zo nu en dan een strandje?
    Nog veel plezier de komende tijd.

Je (schoon)vader

• 13 Januari 2009 - 20:50

Margot:

Bij deze het aanbod: ik wil met alle plezier een heerlijke stampot maken als jullie weer in Nederland zijn. Koken we bij jullie of kom je hier eten?

• 14 Januari 2009 - 09:54

Toob:

Hi Harold, Magrieta,

Mooie verhalen en plaatjes. Geniet nog van de laatste 2 weken.

Toob

• 15 Januari 2009 - 17:36

Joke:

Margrieta, Harold, wat jammer dat Bep toch is overleden. Sterkte daarmee. Dat zal wat minder leuk thuis komen zijn. Gaat het met de andere dieren goed?

Wat een heerlijk relaxte afsluiting hebben jullie zo van jullie reis. Het is ook wel lekker na zo veel en ver gefietst te hebben en zo veel meegemaakt even lekker in de golven te kunnen duiken. Gaaf hoor.

De bedoeling was toch dat jullie in meer landen zouden komen dan dat jullie nu hebben gedaan? Vielen de afstanden tegen of toch het vele fietsen? Als jullie maar een goede tijd hebben (gehad), dat is het belangrijkste.
    Wij willen wel zondag 1 februari voor jullie koken. Boerenkool, hutspot of wat je maar wilt.

Hier is het ijs en de sneeuw al weer weg. Het was erg mooi, maar nu is het weer warmer en meer regen. Al was vandaag een mooie dag.

Wel gek jullie hebben nu nog ongeveer 2 weken, dezelfde tijd als een gemiddeld gezin in de zomer vakantie heeft.

We kijken er naar uit jullie weer te kunnen begroeten. Geniet nog tot die tijd van jullie vakantie.