Op naar Kumasi - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Harold en Margrieta Tijssen - WaarBenJij.nu Op naar Kumasi - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Harold en Margrieta Tijssen - WaarBenJij.nu

Op naar Kumasi

Door: Harold

Blijf op de hoogte en volg Harold en Margrieta

03 Januari 2009 | Ghana, Kumasi

Vadaag een saaie dag. Kilometers maken over de hoofdweg richting Kumasi. Een hele saaie eindeloze weg naar Kintampo.
De enige leuke varatie waren de vele wedstrijdjes die we hebben gedaan met de vele lokale fietsers.....

Onderweg zagen we een hoop vrachtwagens die op de kant lagen of sporen van ongelukken.
Aangekomen in Kintampo hebben we eerst de mooie waterval daar bezocht.

30 december zijn we van Kintampo naar Boabeng Fima apen reservaat gefietst, een mooie afwisselende tocht van 65 km.
De weg naar dit resevaat was erg mooi en redelijk te berijden (beetje wasbord).
Daar aangekomen begonnen we vrij vlot met de wandeling door het bos.
Daar zagen we naast de erg mooie Ficus bomen en de Mona apen en zwart-witte apen met enorme lange staarten.
Deze apen zijn erg schuw maar wij hadden weer eens mazzel nl. tegen de avond bezochten ze ons guesthouse, waardoor Margrieta lekker kon gaan fotograferen.

Oud jaar lekker rustig aan gedaan en wat in het bos gewandeld en inkopen gedaan voor de avond.
Echt heerlijk rustig en vredig was het daar in Boabeng guesthouse. We hebben natuurlijk niks van oud en nieuw gemerkt.
Dus bij deze GELUKKIG NIEUW JAAR!!

Nieuwjaarsdag zijn we verder gefietst naar Ejura een tochtje van ongeveer 75 km De route was erg mooi! Hele mooie bossen en huttendorpjes. Onderweg zagën we Bananen vogeltjes, dunne lange vogeltjes met mooie kleuren en een kromme snavel. Met later een hele mooie asfalt weg. Aangekomen daar verder niet veel gedaan. 's nachts was weer eens onrustig overal harde muziek tot na middernacht en een bed met beestjes..... Om 4 uur ging de Moskee alweer tekeer.

Volgende dag krabben......

Van Ejura naar Kumasi was een heerlijke koele dag (25 graden max!) De weg was echt super! Met mooie natuur en farmland gebied. Nog een mooie afdaling van 4.5 km met bocht naar bocht, dus knallen maar!!!

De laatse 10 km naar Kumasi was erg druk en later stond het verkeer bijna stil, wij dus niet, lang leve de fiets!!
Tot we bij een 4 baans rotonde kwamen, volgepakt met rijdend verkeer. We hebben even staan kijken hoe we die hindernis gingen nemen, tot er een automobilist stopt, zijn raampje opendraaid en de rest van het verkeer maant te stoppen. Vrijbaan voor de blanke fietsers! Toppie!

Na een spannende tocht door superdruk Kumasi en over de markt die op de stoep, op de weg, tussen 2 weghelften, echt overal plaats vind komen we aan in een Guest house in het centrum van stad zijn we na een colaatje de heeeeelllll drukke markt op gegaan! Wat een beleving is dit zeg! Overal handel zelfs midden op de rontondes en spoorlijn! Je moet dit echt een keer meemaken! Je wordt er dizy van.
Hier kun je echt alles kopen.... dus ook die producten die wij braaf naar afrika sturen zoals knuffels, schoenen en kleding. Verder nog cd's, mobieltjes, fruit, auto onderdelen, veel geluidsapparatuur en andere electronica van 10 jaar terug.

Vandaag gaan we naar het cultureel centrum en natuurlijk naar de markt. Morgen weer op de fiets naar Lake Busomti, waar we een paar dagen gaan relaxen.

Laterrr

• 03 Januari 2009 - 15:13

Karin:

Gaaf hè, zo hard naar beneden. Mijn record is 60 km per uur.

Prachtig die natuur. Geniet ervan en rust maar lekker uit. Jullie hebben het verdiend!

Groetjes, Karin