onderweg - Reisverslag uit Accra, Ghana van Harold en Margrieta Tijssen - WaarBenJij.nu onderweg - Reisverslag uit Accra, Ghana van Harold en Margrieta Tijssen - WaarBenJij.nu

onderweg

Door: Margrieta

Blijf op de hoogte en volg Harold en Margrieta

11 December 2008 | Ghana, Accra

Hoi hoi,
dinsdag middag om 2 uur waren onze visa klaar en zijn we op de fiets gesprongen naar Aburi.
Eerst de sloppen van Accra door, overal de weg vragen, want borden, ach ja, waarom? Een mooie route door prachtige groene lanen en dorpjes. We werden aangehouden door een politiepost, niets aan de hand, alleen kneetr nieuwschierig, waar je vandaan komt en waar je naar toe gaat. Een blanke op de fiets is iets heel aparts. In Aburi kort voor donker een leuk hotelletje gevonden. Buiten Accra blijkt alles ook een stuk voordeliger. 2 cola voor de prijs van 1 in Accra. Lekker gegeten en geslapen, want fietsen op het heetst van de dag de berg op (ruim 800 hoogtemeters) is pittig.
Woensdag zijn we na het ontbijt gelijk vertrokken via Mefa en nog heel veel andere dorpjes prachtig gefietst naar het Volta meer. In de dorpjes staat centraal een hele grote geluidsbox (circa 1x1 meter) waaruit reggae of gospel door het hele dorp schalt. Iedereen was weer erg hulpvaardig en we hebben snel geleerd bij elke kruising te vragen. Want wat een kleine slechte zijweg lijkt wordt buiten je zicht soms een hele mooie geasfalteerde hoofdweg.
De regio is hier heel erg groen, net heeft het ook nog even geregend.
We horen onderweg en savonds veel dierengeluiden. Het wild wat we zien zijn vooral veel hagedissen, vandaag ook aasgieren en vogels.
We kwamen gister tegen de middag aan in Atempoku net onder de Voltadam. Staat in ene Melvin naast ons, toevallig. We vonden een heel mooi hotel, de Aylos Bay Lodge, met een eigen huisje aan de Volta rivier, echt prachtig. We zijn dus nog maar een nachtje gebleven en zijn vandaag naar de dam gefietst en in de omgeving rondgekeken en lekker geluierd, het is tenslotte vakantie.
Je mag met de fiets niet de dam op, dat mag alleen met een auto. Morgen willen we proberen met een tro-tro (taxi-busje) naar het Apen reservaat te rijden tussen Ho en Hohoe. Vandaar dan weer verder met de fiets verder.
Kortom, we genieten volop, het is erg leuk hier.
Oh ja, in Accra in ons hotel zat nog een meneer die is kunstenaar en had de Afrikacup ontworpen, mooi ding, we hebben foto's gekregen.
We gaan nog weer proberen foto's te uploaden, maar het probleem is dat de camera op max kwaliteit foto's van 4 Mb maakt en deze site max 2 MB aankan, Resizen is lastig op deze pc's en de verbindingen zijn traag.

Groetsels, H&M

• 12 December 2008 - 20:53

Margot:

Goed om te lezen dat het voorspoedig verloopt en dat jullie genieten van je vakantie. Wij gaan morgen nog even sinterklaas vieren en dan een boom uit de tuin halen voor binnen. Eens kijken of de kerstballen de reis hebben overleefd :-)

• 13 December 2008 - 15:19

Carel:

Beste Harold en Margrieta,

Alles OK zo te lezen. Het is hier koud in NL. Krabben, kou en jullie hebben mooi weer zo te zien.

Groetjes,

Carel en de rest vd familie